POLITYKA PRYWATNOŚCI

(dalej: „Polityka”)
Data publikacji: 1 lutego 2025 / Data wejścia w życie: 15 lutego 2025

1. Administrator Danych

1.1. Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Marcin Prokopiuk Advisory, z siedzibą w Warszawie (01-756), ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211,
NIP 6891224370, REGON 181119410
(dalej: „Administrator” lub „Wydawca”).

1.2. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest poprzez:

·       e-mail: ADO@businessupdate.pl,

·       adres pocztowy: jak wyżej (z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”).


2. Zakres i cele przetwarzania danych

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników („Subskrybentów”) w następujących celach:

1.     Realizacja usługi newslettera (darmowego lub płatnego)

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) – jeżeli Subskrybent zawiera z Administratorem umowę subskrypcji (w tym płatną),

o   oraz/lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes) – jeżeli mowa o bezpłatnym newsletterze, a Subskrybent dobrowolnie zapisuje się w celach informacyjnych i Administrator realizuje swój interes polegający na promowaniu serwisu i usług.

o   W tym celu przetwarzane mogą być: adres e-mail Subskrybenta, ewentualnie imię i nazwisko (jeżeli Subskrybent B2C poda je do faktury), nazwa firmy i NIP (dla B2B), data płatności i okres subskrypcji.

2.     Realizacja płatności

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) oraz przepisy podatkowe (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, jeżeli Administrator jest zobowiązany do rozliczenia VAT i wystawienia faktur).

o   Dane przetwarzane: informacje konieczne do dokonania płatności (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres e-mail) – obsługę płatności zapewnia Stripe, który może przetwarzać dane płatnicze (nr karty) jako niezależny podmiot przetwarzający (więcej w pkt 5).

3.     Obsługa reklamacji i zwrotów

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (obsługa zgłoszeń związanych z umową) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora polegający na potwierdzeniu rozpatrzenia reklamacji lub obronie przed ewentualnymi roszczeniami).

4.     Analiza i statystyki korzystania z newslettera

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora w sprawdzeniu, czy Subskrybenci otwierają newsletter, które linki klikają, w celu poprawy jakości i skuteczności treści).

o   W tym celu w e-mailach może być używany pixel tracking, a w linkach – unikalne identyfikatory do pomiaru kliknięć. Subskrybent może się sprzeciwić temu w dowolnym momencie (patrz pkt 8).

5.     Działania marketingowe

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes w promowaniu własnych produktów/ usług) lub art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) – w sytuacjach, gdy przepisy wymagają takiej zgody (np. wysyłka marketingu podmiotów trzecich).

o   Dotyczy to m.in. przesyłania informacji o nowych funkcjach, usługach, ofertach i zniżkach.


3. Rodzaj danych przetwarzanych

  • Adres e-mail – podstawowy, niezbędny do subskrypcji newslettera.
  • Dane do faktury (B2B i B2C, jeśli zamawiają fakturę): imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres, NIP (firma), kraj.
  • Adres e-mail do płatności (jeśli różni się od adresu do otrzymywania newslettera).
  • Dane dot. płatności (nr transakcji, data, kwota) – w systemie Administratora lub w Stripe (przelewy, karta, BLIK).
  • Informacje techniczne (dot. pomiaru otwarć i kliknięć w newsletterze, data i godzina otwarcia, adres IP tylko w celach bezpieczeństwa).

4. Okres przechowywania danych

1.     Subskrypcja newslettera

o   Dane są przechowywane tak długo, jak trwa subskrypcja (bezpłatna lub płatna). Po jej zakończeniu (wypowiedzeniu) dane mogą być przechowywane jeszcze do 6 miesięcy na wypadek ewentualnych roszczeń lub pytań.

2.     Dane płatnicze

o   Informacje związane z płatnościami i fakturami przechowywane są przez okres wymagany przepisami podatkowymi (np. 5 lat od końca roku podatkowego).

3.     Pliki cookies / statystyki maili

o   Dane o otwarciach i kliknięciach gromadzone są przez okres niezbędny do analizy i statystyk (do 12 miesięcy), chyba że Subskrybent zgłosi sprzeciw.


5. Odbiorcy danych

1.     Operator płatności (Stripe)

o   Administrator korzysta z bramki płatniczej Stripe, która może przetwarzać dane osobowe w celu obsługi płatności (m.in. dane karty, e-mail, kwota).

o   Stripe może przekazywać dane do serwerów w USA. W tym celu stosuje mechanizmy zgodne z RODO (standardowe klauzule umowne). Szczegóły dostępne w Polityce Prywatności Stripe.

2.     Dostawca e-mail marketingu (MailerLite / cyber_folks)

o   Administrator przesyła newsletter za pośrednictwem serwisu MailerLite (część grupy cyber_folks), który ma serwery w UE.

o   MailerLite działa jako podmiot przetwarzający w imieniu Administratora; w związku z tym dane Subskrybentów (adres e-mail, statystyki otwarć) mogą być przechowywane na serwerach MailerLite.

3.     Podmioty świadczące usługi IT (hosting, serwery, systemy backupu)

o   Dane mogą być udostępniane firmom technologicznym, które obsługują infrastrukturę Administratora.

o   Każda taka współpraca odbywa się na podstawie umowy powierzenia danych.

4.     Organy publiczne

o   Jeżeli przepisy prawa tego wymagają, Administrator może przekazać dane właściwym organom (np. skarbowym, sądom, policji), zawsze na podstawie odpowiedniego upoważnienia.


6. Przekazywanie danych poza EOG

1.     Przekazywanie do USA / krajów spoza EOG może mieć miejsce w przypadku korzystania z usług Stripe bądź w razie awaryjnego backupu danych w chmurze.

2.     Administrator zapewnia, że stosuje prawnie wymagane mechanizmy (np. standardowe klauzule umowne UE), aby takie transfery odbywały się zgodnie z RODO.


7. Pliki cookies (dotyczy strony www)

1.     Podstawowe informacje o plikach cookies

o   Administrator może korzystać z plików cookies w celach statystycznych i marketingowych. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane w Twoim urządzeniu, pozwalające rozpoznać Twoją przeglądarkę i pamiętać wybrane informacje (np. preferencje językowe, ustawienia wyświetlania).

o   Użytkownik ma możliwość zarządzania preferencjami dot. cookies (w tym ich blokowania) w ustawieniach przeglądarki.

2.     Narzędzia analityczne i marketingowe

o   Google Analytics: służy do analizy ruchu na stronie, pozwala nam poznać ogólne statystyki odwiedzin i zachowania użytkowników. Dane mogą być przekazywane do serwerów Google w USA (stosowane są standardowe klauzule umowne). Możesz zrezygnować z GA, instalując dodatek do przeglądarki.

o   Google Ads (konwersje): pozwala mierzyć skuteczność kampanii reklamowych i sprawdzać, czy użytkownik podjął określoną akcję (np. zapis na newsletter).

o   Meta Pixel (Facebook/Instagram): umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych reklam w sieci Facebook i mierzenie konwersji (np. czy użytkownik kupił produkt po kliknięciu w reklamę).

o   LinkedIn Insight Tag: służy do analizy i targetowania reklam na platformie LinkedIn, w tym retargetingu.

o   Wirtualna Polska Ads (WP Ads): umożliwia pomiar skuteczności kampanii i remarketing w sieci Wirtualna Polska. Dane mogą być przekazywane do WP w celu analizy. Szczegóły: polityka Wirtualnej Polski

o   Uruchomienie plików cookies, które nie są niezbędne (np. analityczne, marketingowe), wymaga Twojej zgodywyrażonej np. poprzez baner cookie lub ustawienia przeglądarki.

3.     Kategorie cookies (opcjonalne)

o   Niezbędne (konieczne): umożliwiają podstawowe funkcjonowanie serwisu (np. utrzymanie sesji).

o   Analityczne: służą do monitorowania ruchu (np. Google Analytics).

o   Marketingowe: wykorzystywane przez Google Ads, Meta Pixel, LinkedIn Insight, WP Ads, by dopasować reklamy i mierzyć konwersje.

4.     Czas przechowywania cookies

o   Cookies sesyjne działają do zamknięcia przeglądarki.

o   Cookies stałe (np. marketingowe) mogą być przechowywane przez okres 30–90 dni (w zależności od ustawień dostawców) lub do momentu usunięcia przez użytkownika.

5.     Zarządzanie cookies

o   Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki (blokowanie, usuwanie cookies). Może to jednak uniemożliwić pełne korzystanie z funkcjonalności strony lub spersonalizowanych reklam.

o   Szczegółowe instrukcje:

§  Chrome,

§  Safari,

§  Firefox,

§  Edge

§  Internet Explorer (jeśli wciąż używany).


8. Prawa osób, których dane dotyczą

Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do:

1.     Dostępu do danych – uzyskania informacji o tym, jakie dane o niej są przetwarzane.

2.     Sprostowania (poprawiania) danych – jeżeli są nieaktualne lub nieprawidłowe.

3.     Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – gdy nie istnieje podstawa do dalszego przetwarzania.

4.     Ograniczenia przetwarzania – np. gdy kwestionuje prawidłowość danych.

5.     Przenoszenia danych – w zakresie, w jakim dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy.

6.     Sprzeciwu – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu (w tym profilowanie, pomiar otwarć i kliknięć).

7.     Wycofania zgody – w każdym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej).

Aby skorzystać ze swoich praw, należy skontaktować się z Administratorem (e-mail: ADO@businessupdate.pl). Administrator udzieli odpowiedzi w terminie maksymalnie 30 dni (z możliwością przedłużenia o kolejne 2 miesiące w szczególnie skomplikowanych przypadkach).


9. Dobrowolność podania danych

1.     Podanie adresu e-mail jest warunkiem niezbędnym do realizacji subskrypcji Newslettera.

2.     Podanie danych fakturowych (NIP, nazwa firmy) jest obowiązkowe w przypadku żądania faktury (B2B).

3.     Brak podania tych danych uniemożliwia Administratorowi zawarcie i wykonanie umowy (np. wystawienia faktury VAT).


10. Bezpieczeństwo danych

1.     Administrator stosuje adekwatne środki techniczne i organizacyjne (m.in. szyfrowanie połączeń, zabezpieczenia serwerów, kontrolę dostępu), aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem, utratą czy zniszczeniem.

2.     Administrator na bieżąco aktualizuje i dostosowuje środki ochrony danych do pojawiających się zagrożeń.


11. Zmiany Polityki

1.     Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce – np. z powodu zmian prawnych, rozbudowy oferty czy stosowanych rozwiązań technicznych.

2.     O planowanych zmianach Polityki Administrator poinformuje z odpowiednim wyprzedzeniem (np. 14 dni), zamieszczając komunikat na stronie i/lub wysyłając wiadomość e-mail do Użytkowników, jeżeli zmiana jest istotna.

3.     Dalsze korzystanie z usług po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej Polityki.


12. Informacje końcowe

1.     W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką mają zastosowanie odpowiednie przepisy RODO oraz inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

2.     Każda osoba ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w razie uznania, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy RODO.


Kontakt w sprawach prywatności i danych osobowych

Marcin Prokopiuk Advisory
ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211
01-756 Warszawa
e-mail: ADO@businessupdate.pl

Polityka prywatności obowiązująca do 14 lutego 2025 TUTAJ