POLITYKA PRYWATNOŚCI
(dalej: „Polityka”)
Data publikacji: 1 lutego 2025 / Data wejścia w życie: 15 lutego 2025
1. Administrator Danych
1.1. Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Marcin Prokopiuk Advisory, z siedzibą w Warszawie (01-756), ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211,
NIP 6891224370, REGON 181119410
(dalej: „Administrator” lub „Wydawca”).
1.2. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest poprzez:
· e-mail: ADO@businessupdate.pl,
· adres pocztowy: jak wyżej (z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”).
2. Zakres i cele przetwarzania danych
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników („Subskrybentów”) w następujących celach:
1. Realizacja usługi newslettera (darmowego lub płatnego)
o Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) – jeżeli Subskrybent zawiera z Administratorem umowę subskrypcji (w tym płatną),
o oraz/lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes) – jeżeli mowa o bezpłatnym newsletterze, a Subskrybent dobrowolnie zapisuje się w celach informacyjnych i Administrator realizuje swój interes polegający na promowaniu serwisu i usług.
o W tym celu przetwarzane mogą być: adres e-mail Subskrybenta, ewentualnie imię i nazwisko (jeżeli Subskrybent B2C poda je do faktury), nazwa firmy i NIP (dla B2B), data płatności i okres subskrypcji.
2. Realizacja płatności
o Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) oraz przepisy podatkowe (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, jeżeli Administrator jest zobowiązany do rozliczenia VAT i wystawienia faktur).
o Dane przetwarzane: informacje konieczne do dokonania płatności (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres e-mail) – obsługę płatności zapewnia Stripe, który może przetwarzać dane płatnicze (nr karty) jako niezależny podmiot przetwarzający (więcej w pkt 5).
3. Obsługa reklamacji i zwrotów
o Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (obsługa zgłoszeń związanych z umową) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora polegający na potwierdzeniu rozpatrzenia reklamacji lub obronie przed ewentualnymi roszczeniami).
4. Analiza i statystyki korzystania z newslettera
o Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora w sprawdzeniu, czy Subskrybenci otwierają newsletter, które linki klikają, w celu poprawy jakości i skuteczności treści).
o W tym celu w e-mailach może być używany pixel tracking, a w linkach – unikalne identyfikatory do pomiaru kliknięć. Subskrybent może się sprzeciwić temu w dowolnym momencie (patrz pkt 8).
5. Działania marketingowe
o Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes w promowaniu własnych produktów/ usług) lub art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) – w sytuacjach, gdy przepisy wymagają takiej zgody (np. wysyłka marketingu podmiotów trzecich).
o Dotyczy to m.in. przesyłania informacji o nowych funkcjach, usługach, ofertach i zniżkach.
3. Rodzaj danych przetwarzanych
- Adres e-mail – podstawowy, niezbędny do subskrypcji newslettera.
- Dane do faktury (B2B i B2C, jeśli zamawiają fakturę): imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres, NIP (firma), kraj.
- Adres e-mail do płatności (jeśli różni się od adresu do otrzymywania newslettera).
- Dane dot. płatności (nr transakcji, data, kwota) – w systemie Administratora lub w Stripe (przelewy, karta, BLIK).
- Informacje techniczne (dot. pomiaru otwarć i kliknięć w newsletterze, data i godzina otwarcia, adres IP tylko w celach bezpieczeństwa).
4. Okres przechowywania danych
1. Subskrypcja newslettera
o Dane są przechowywane tak długo, jak trwa subskrypcja (bezpłatna lub płatna). Po jej zakończeniu (wypowiedzeniu) dane mogą być przechowywane jeszcze do 6 miesięcy na wypadek ewentualnych roszczeń lub pytań.
2. Dane płatnicze
o Informacje związane z płatnościami i fakturami przechowywane są przez okres wymagany przepisami podatkowymi (np. 5 lat od końca roku podatkowego).
3. Pliki cookies / statystyki maili
o Dane o otwarciach i kliknięciach gromadzone są przez okres niezbędny do analizy i statystyk (do 12 miesięcy), chyba że Subskrybent zgłosi sprzeciw.
5. Odbiorcy danych
1. Operator płatności (Stripe)
o Administrator korzysta z bramki płatniczej Stripe, która może przetwarzać dane osobowe w celu obsługi płatności (m.in. dane karty, e-mail, kwota).
o Stripe może przekazywać dane do serwerów w USA. W tym celu stosuje mechanizmy zgodne z RODO (standardowe klauzule umowne). Szczegóły dostępne w Polityce Prywatności Stripe.
2. Dostawca e-mail marketingu (MailerLite / cyber_folks)
o Administrator przesyła newsletter za pośrednictwem serwisu MailerLite (część grupy cyber_folks), który ma serwery w UE.
o MailerLite działa jako podmiot przetwarzający w imieniu Administratora; w związku z tym dane Subskrybentów (adres e-mail, statystyki otwarć) mogą być przechowywane na serwerach MailerLite.
3. Podmioty świadczące usługi IT (hosting, serwery, systemy backupu)
o Dane mogą być udostępniane firmom technologicznym, które obsługują infrastrukturę Administratora.
o Każda taka współpraca odbywa się na podstawie umowy powierzenia danych.
4. Organy publiczne
o Jeżeli przepisy prawa tego wymagają, Administrator może przekazać dane właściwym organom (np. skarbowym, sądom, policji), zawsze na podstawie odpowiedniego upoważnienia.
6. Przekazywanie danych poza EOG
1. Przekazywanie do USA / krajów spoza EOG może mieć miejsce w przypadku korzystania z usług Stripe bądź w razie awaryjnego backupu danych w chmurze.
2. Administrator zapewnia, że stosuje prawnie wymagane mechanizmy (np. standardowe klauzule umowne UE), aby takie transfery odbywały się zgodnie z RODO.
7. Pliki cookies (dotyczy strony www)
1. Podstawowe informacje o plikach cookies
o Administrator może korzystać z plików cookies w celach statystycznych i marketingowych. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane w Twoim urządzeniu, pozwalające rozpoznać Twoją przeglądarkę i pamiętać wybrane informacje (np. preferencje językowe, ustawienia wyświetlania).
o Użytkownik ma możliwość zarządzania preferencjami dot. cookies (w tym ich blokowania) w ustawieniach przeglądarki.
2. Narzędzia analityczne i marketingowe
o Google Analytics: służy do analizy ruchu na stronie, pozwala nam poznać ogólne statystyki odwiedzin i zachowania użytkowników. Dane mogą być przekazywane do serwerów Google w USA (stosowane są standardowe klauzule umowne). Możesz zrezygnować z GA, instalując dodatek do przeglądarki.
o Google Ads (konwersje): pozwala mierzyć skuteczność kampanii reklamowych i sprawdzać, czy użytkownik podjął określoną akcję (np. zapis na newsletter).
o Meta Pixel (Facebook/Instagram): umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych reklam w sieci Facebook i mierzenie konwersji (np. czy użytkownik kupił produkt po kliknięciu w reklamę).
o LinkedIn Insight Tag: służy do analizy i targetowania reklam na platformie LinkedIn, w tym retargetingu.
o Wirtualna Polska Ads (WP Ads): umożliwia pomiar skuteczności kampanii i remarketing w sieci Wirtualna Polska. Dane mogą być przekazywane do WP w celu analizy. Szczegóły: polityka Wirtualnej Polski
o Uruchomienie plików cookies, które nie są niezbędne (np. analityczne, marketingowe), wymaga Twojej zgodywyrażonej np. poprzez baner cookie lub ustawienia przeglądarki.
3. Kategorie cookies (opcjonalne)
o Niezbędne (konieczne): umożliwiają podstawowe funkcjonowanie serwisu (np. utrzymanie sesji).
o Analityczne: służą do monitorowania ruchu (np. Google Analytics).
o Marketingowe: wykorzystywane przez Google Ads, Meta Pixel, LinkedIn Insight, WP Ads, by dopasować reklamy i mierzyć konwersje.
4. Czas przechowywania cookies
o Cookies sesyjne działają do zamknięcia przeglądarki.
o Cookies stałe (np. marketingowe) mogą być przechowywane przez okres 30–90 dni (w zależności od ustawień dostawców) lub do momentu usunięcia przez użytkownika.
5. Zarządzanie cookies
o Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki (blokowanie, usuwanie cookies). Może to jednak uniemożliwić pełne korzystanie z funkcjonalności strony lub spersonalizowanych reklam.
o Szczegółowe instrukcje:
§ Chrome,
§ Safari,
§ Firefox,
§ Edge
§ Internet Explorer (jeśli wciąż używany).
8. Prawa osób, których dane dotyczą
Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do:
1. Dostępu do danych – uzyskania informacji o tym, jakie dane o niej są przetwarzane.
2. Sprostowania (poprawiania) danych – jeżeli są nieaktualne lub nieprawidłowe.
3. Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – gdy nie istnieje podstawa do dalszego przetwarzania.
4. Ograniczenia przetwarzania – np. gdy kwestionuje prawidłowość danych.
5. Przenoszenia danych – w zakresie, w jakim dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy.
6. Sprzeciwu – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu (w tym profilowanie, pomiar otwarć i kliknięć).
7. Wycofania zgody – w każdym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej).
Aby skorzystać ze swoich praw, należy skontaktować się z Administratorem (e-mail: ADO@businessupdate.pl). Administrator udzieli odpowiedzi w terminie maksymalnie 30 dni (z możliwością przedłużenia o kolejne 2 miesiące w szczególnie skomplikowanych przypadkach).
9. Dobrowolność podania danych
1. Podanie adresu e-mail jest warunkiem niezbędnym do realizacji subskrypcji Newslettera.
2. Podanie danych fakturowych (NIP, nazwa firmy) jest obowiązkowe w przypadku żądania faktury (B2B).
3. Brak podania tych danych uniemożliwia Administratorowi zawarcie i wykonanie umowy (np. wystawienia faktury VAT).
10. Bezpieczeństwo danych
1. Administrator stosuje adekwatne środki techniczne i organizacyjne (m.in. szyfrowanie połączeń, zabezpieczenia serwerów, kontrolę dostępu), aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem, utratą czy zniszczeniem.
2. Administrator na bieżąco aktualizuje i dostosowuje środki ochrony danych do pojawiających się zagrożeń.
11. Zmiany Polityki
1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce – np. z powodu zmian prawnych, rozbudowy oferty czy stosowanych rozwiązań technicznych.
2. O planowanych zmianach Polityki Administrator poinformuje z odpowiednim wyprzedzeniem (np. 14 dni), zamieszczając komunikat na stronie i/lub wysyłając wiadomość e-mail do Użytkowników, jeżeli zmiana jest istotna.
3. Dalsze korzystanie z usług po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej Polityki.
12. Informacje końcowe
1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką mają zastosowanie odpowiednie przepisy RODO oraz inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Każda osoba ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w razie uznania, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy RODO.
Kontakt w sprawach prywatności i danych osobowych
Marcin Prokopiuk Advisory
ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211
01-756 Warszawa
e-mail: ADO@businessupdate.pl
Polityka prywatności obowiązująca do 14 lutego 2025 TUTAJ