REGULAMIN

REGULAMIN SERWISU „BUSINESS UPDATE”

(dalej: „Regulamin”)

Data opublikowania: 1 luty 2025. Data wejścia w życie: 15 lutego 2025

I. Postanowienia ogólne

Usługodawca / Wydawca
1.1. Usługę (newsletter „Business Update”) świadczy:
Marcin Prokopiuk Advisory z siedzibą w Warszawie (01-756), ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211, NIP 6891224370, REGON 181119410,
zwany dalej „Usługodawcą” lub „Wydawcą”.
1.2. Kontakt z Usługodawcą możliwy jest poprzez e-mail: kontakt@businessupdate.pl.

Zakres stosowania Regulaminu
2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z bezpłatnej i płatnej wersji newslettera „Business Update” (dalej: „Newsletter” lub „Prasówka”), świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz:
- osób fizycznych (konsumentów, B2C),
- przedsiębiorców (B2B),
zwanych dalej łącznie „Użytkownikami” lub „Subskrybentami”.
2.2. Regulamin ma zastosowanie także w przypadku, gdy przedsiębiorca (klient B2B) wykupuje wiele licencji (np. dla swoich pracowników).
2.3. W przypadku klientów B2B, którzy chcą zawrzeć odrębną umowę pisemną (np. powyżej 10 licencji), niniejszy Regulamin ma zastosowanie w zakresie nieuregulowanym taką umową.

Akceptacja Regulaminu
3.1. Rozpoczęcie korzystania z Newslettera (wypełnienie formularza subskrypcji i zaznaczenie zgód) jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
3.2. Usługodawca może dokonywać zmian w Regulaminie w trybie wskazanym w rozdz. XI.

II. Charakter newslettera

Wersja darmowa
1.1. Obejmuje wybrane, skrócone informacje gospodarcze i biznesowe, w liczbie kilku najważniejszych newsów dziennie (dni robocze).
1.2. Usługodawca może w każdej chwili zaprzestać wysyłki darmowej wersji, zmienić jej formę lub częstotliwość, bez konieczności uzasadnienia.

Wersja płatna
2.1. Obejmuje rozbudowaną prasówkę, zawierającą szczegółowe wiadomości ekonomiczne, biznesowe, prawne, podatkowe i rynkowe, w tym linki do zewnętrznych źródeł.
2.2. Cena wersji płatnej dla B2C (konsumentów) wynosi 15 zł netto (18,45 zł brutto) / 1 miesiąc kalendarzowy (chyba że wybrano okres 3 lub 12 miesięcy z rabatem).
2.3. Cena wersji płatnej dla B2B zależy od liczby licencji (pierwsza licencja 15 zł netto, kolejne licencje odpowiednio 10, 5, 2, 1 zł netto wg tabeli zamieszczonej na Stronie Usługodawcy).
2.4. B2B może ograniczyć się do podania jednego adresu e-mail (np. aliasu/grupy mailowej prasowka@firma.pl lub adresu osoby odpowiedzialnej), a wewnętrzna dystrybucja w firmie odbywa się wyłącznie na liczbę odbiorców zgodną z opłaconym pakietem. W przypadku liczby licencji przekraczającej 10, dopuszczalne są wahania +20% użytkowników w trakcie okresu rozliczeniowego z uwagi np. na rotację pracowników w firmie. W następnym okresie należy zaktualizować liczbę kupowanych licencji.
2.5. W przypadku B2B możliwe jest ustalenie z Usługodawcą stałej zryczałtowanej kwoty niezależnej od liczby użytkowników.

Treści reklamowe i sponsorowane
3.1. Zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej mogą się pojawiać treści reklamowe, sponsorowane lub linki do zewnętrznych serwisów.
3.2. Usługodawca nie odpowiada za treści publikowane na stronach zewnętrznych ani ewentualne opłaty za dostęp do nich.

Charakter informacyjny
4.1. Newsletter ma charakter poglądowy, nie stanowi doradztwa prawnego, inwestycyjnego ani podatkowego. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki decyzji biznesowych podjętych na podstawie informacji z Newslettera.

III. Zawarcie umowy subskrypcji i okres próbny

Proces zapisania
1.1. Użytkownik wypełnia formularz rejestracyjny (podaje adres e-mail do płatności – w przypadku karty – oraz e-mail do otrzymywania Newslettera, jeśli to inny adres niż do przeprocesowania płatności).
1.2. Akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności.
1.3. Wyraża zgodę na natychmiastowe świadczenie usługi (co ma znaczenie przy prawie odstąpienia – rozdz. VII).

Okres próbny (trial) [jeśli oferowany]
2.1. Usługodawca może udostępnić 7-dniowy bezpłatny okres próbny, jeśli wyraźnie taką opcję zakomunikuje na Stronie.
2.2. Jeśli Użytkownik nie anuluje subskrypcji przed upływem okresu próbnego, system automatycznie pobierze z karty opłatę za wybrany okres (1, 3 lub 12 miesięcy).

IV. Okres obowiązywania umowy i wypowiedzenie

Wersja bezpłatna
1.1. Umowa trwa do czasu wypisania się przez Użytkownika (kliknięcie linka „anuluj subskrypcję”) lub zaprzestania wysyłki darmowej przez Usługodawcę.
1.2. Usługodawca może w każdej chwili zakończyć świadczenie darmowej wersji bez roszczeń po stronie Użytkownika.

Wersja płatna
2.1. Umowa zawierana jest na czas odpowiadający opłaconemu okresowi (1 miesiąc, 3 miesiące, 12 miesięcy). W przypadku płatności cyklicznej (karta) subskrypcja odnawia się automatycznie na kolejny opłacony okres, o ile Użytkownik nie zrezygnuje najpóźniej 1 dzień przed zakończeniem bieżącego okresu.
2.2. Rezygnacja (wypowiedzenie) może być dokonana w każdym momencie przed rozpoczęciem nowego okresu. W takiej sytuacji subskrypcja wygasa z końcem obecnego okresu rozliczeniowego, a ewentualna płatność za kolejne okresy nie jest pobierana.
2.3. W przypadku opłacenia z góry (np. BLIK) i niewniesienia kolejnej opłaty, subskrypcja wygasa z końcem opłaconego okresu.

B2B (liczba licencji powyżej 10)
3.1. W przypadku współpracy indywidualnej na podstawie umowy ramowej, obowiązują postanowienia tej umowy w zakresie okresu wypowiedzenia i płatności. W sprawach nieuregulowanych stosuje się zapisy niniejszego Regulaminu.

V. Płatności i ceny

Metody płatności
1.1. Usługodawca korzysta z bramki Stripe (karta, BLIK, Przelewy24).
1.2. Dla większych B2B istnieje możliwość rozliczania poza Stripe (przelew na fakturę) – w takim przypadku termin płatności i szczegóły ustalane są indywidualnie.

Okres rozliczeniowy i rabaty
2.1. Użytkownik może wykupić subskrypcję na 1 miesiąc, 3 miesiące (z rabatem -9,66%) lub 12 miesięcy (z rabatem -16,66%).
2.2. Ceny netto i brutto dla B2C oraz tabele licencji dla B2B są publikowane na Stronie.

Faktury i dane
3.1. Usługodawca wystawia faktury na życzenie Użytkownika lub automatycznie (jeżeli tak skonfigurowano w systemie). W tym celu Użytkownik (zwłaszcza B2B) podaje niezbędne dane (NIP, nazwa firmy). Usługodawca ma 14 dni roboczych na przesłanie faktury VAT. Jeśli klient B2B podał niepoprawne dane do faktury, Usługodawca ma 14 dni roboczych na przesłanie faktury VAT od momentu podania właściwych danych.
3.2. Klient B2B jest zobowiązany zapewnić zgodność z przepisami podatkowymi (np. w zakresie rozliczeń).

VI. Dostarczanie Newslettera i odpowiedzialność za niedostarczenie

Deklarowana częstotliwość
1.1. Wersja płatna: Usługodawca dołoży starań, aby wysyłać Newsletter we wszystkie dni robocze (średnio 20–21 dni w miesiącu). Zastrzega się, że w niektórych miesiącach mogą wystąpić przerwy związane np. ze świętami, długimi weekendami.
1.2. Usługodawca gwarantuje minimum 10 wydań w danym miesiącu rozliczeniowym (w wersji płatnej). Jeśli z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy liczba wydań będzie mniejsza, Użytkownik ma prawo do ubiegania się o zwrot opłaty za dany miesiąc (zgodnie z rozdz. VIII).

Sytuacje niezależne / siła wyższa
2.1. Do liczby niewysłanych wydań nie wlicza się przerw spowodowanych okolicznościami niezależnymi od Wydawcy (awarie operatorów, kataklizmy, konflikty zbrojne, blokady serwerów zewnętrznych).

Brak odpowiedzialności za bariery techniczne po stronie Użytkownika
3.1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Newslettera wynikające z przyczyn leżących po stronie Użytkownika (np. błędnie podany adres, filtry antyspamowe, brak dodania domeny do zaufanych, brak dodania adresu newsletter@businessupdate.pl do bezpiecznych wyjątków).
3.2. Na Stronie Usługodawcy widnieją wskazówki, jak postępować w razie braku maili (sprawdzenie folderu Spam/Oferty, dodanie do kontaktów, kontakt z adminem poczty w celu oznaczenia domeny businessupdate.pl jako bezpiecznej itp.).
3.3. W razie dalszych problemów Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą pod adresem kontakt@businessupdate.pl, który postara się pomóc w ustaleniu przyczyn niedostarczenia.

VII. Prawo odstąpienia (dot. konsumentów B2C)

Zasady ogólne
1.1. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, konsument zawierający umowę na odległość ma prawo odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia, chyba że skorzystał z opcji natychmiastowego rozpoczęcia świadczenia i usługa została w pełni spełniona (otrzymanie pierwszego wydania).
1.2. Podczas procesu zakupu, konsument wyraża zgodę na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 14 dni i przyjmuje do wiadomości, że po otrzymaniu pierwszego wydania Newslettera traci prawo do odstąpienia.

Odstąpienie przed otrzymaniem pierwszego Newslettera
2.1. Jeśli konsument nie otrzymał jeszcze żadnego wydania, może odstąpić, wysyłając wiadomość o odstąpieniu na rozliczenia@businessupdate.pl. Usługodawca zwróci płatność w ciągu 14 dni. Zwrot następuje na ten sam rachunek / kartę, z którego dokonano płatności, o ile Użytkownik nie wskaże innej metody (w takim przypadku dane do zwrotu muszą być zgodne z danymi płatnika).

Skutek odstąpienia
3.1. Umowa jest uważana za niezawartą, a Usługodawca zwraca wszystkie otrzymane płatności konsumentowi

VIII. Reklamacje i zwroty

Reklamacje
1.1. Użytkownik może złożyć reklamację dotyczącą niewywiązania się z warunków usługi (np. mniej niż 10 wydań w miesiącu) na adres reklamacje@businessupdate.pl.
1.2. Subskrybent musi złożyć reklamację w ciągu 14 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego, który reklamuje.
1.3. Usługodawca rozpatrzy reklamację w ciągu 30 dni i poinformuje Użytkownika o decyzji.
1.4. Jeśli reklamacja zostanie uwzględniona, Użytkownik otrzyma zwrot opłaty za dany miesiąc w ciągu 14 dni od uznania reklamacji.

Zasady zwrotu
2.1. Zwrot następuje na ten sam rachunek / kartę, z którego dokonano płatności, o ile Użytkownik nie wskaże innej metody (w takim przypadku dane do zwrotu muszą być zgodne z danymi płatnika).
2.2. Nie przysługuje zwrot, jeśli brak wysyłki wynika z przyczyn niezależnych od Usługodawcy (filtry antyspamowe, blokady itp.), a Usługodawca dołożył starań, by pomóc w rozwiązaniu problemu.

IX. Licencje i ograniczenia

Prawa autorskie
1.1. Cała treść Newslettera, w tym układ, opracowanie i materiały graficzne, podlega ochronie prawnej. Kopiowanie, rozpowszechnianie lub udostępnianie poza wykupioną liczbę licencji jest zabronione. Przyjmuje się, że w przypadku klientów B2B powyżej 10 licencji, dozwolone są odchylenia do +20% w liczbie odbiorców rzeczywistych w trakcie okresu rozliczeniowego, z uwagi na np. rotację w firmie. Od kolejnego okresu rozliczeniowego należy podać aktualną liczbę licencji.
1.2. Użytkownik nabywa wyłącznie uprawnienie do osobistego użytku (B2C) lub użytku wewnątrz swojej organizacji (B2B) – w granicach wykupionych licencji.

Naruszenie licencji
2.1. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik B2C udostępnia Newsletter osobom trzecim, Usługodawca może wstrzymać wysyłkę i odmówić zwrotu wpłaconej należności.
2.2. W przypadku B2B – jeśli odchylenie rzeczywistej liczby odbiorców przekracza +20% zadeklarowanej liczby licencji, Usługodawca może wezwać do wyrównania opłaty i ewentualnie wstrzymać świadczenie do czasu uregulowania.

X. Odpowiedzialność Usługodawcy

Charakter informacyjny Newslettera
1.1. Newsletter nie stanowi porady prawnej ani finansowej; ma charakter ogólny i poglądowy.
1.2. Wobec konsumentów (B2C) odpowiedzialność Usługodawcy jest ograniczona w zakresie dopuszczalnym przez przepisy – w szczególności Usługodawca nie odpowiada za straty gospodarcze czy utracone korzyści.
1.3. Wobec B2B Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym stopniu wyłącza odpowiedzialność za szkody pośrednie, następcze, utracone zyski.
1.4. Usługodawca nie odpowiada za skutki wejścia na linki zewnętrzne, w tym za bezpieczeństwo stron docelowych lub ewentualne opłaty pobierane przez serwis zewnętrzny.

Siła wyższa i przerwy
2.1. Usługodawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi spowodowane siłą wyższą (kataklizmy, awarie zewnętrzne, konflikty zbrojne itp.).
2.2. Usługodawca z wyprzedzeniem min. 7 dni poinformuje Subskrybentów (o ile to możliwe) o planowanych przerwach dłuższych niż 2 dni robocze.

Pomoc techniczna
3.1. Usługodawca może (ale nie ma obowiązku) udzielić podstawowego wsparcia w konfiguracji poczty odbiorcy, by zapewnić dostarczalność. Jednak główna odpowiedzialność za filtry i ustawienia leży po stronie Użytkownika.

XI. Zmiany Regulaminu

Procedura
1.1. Usługodawca może zmienić Regulamin z ważnych powodów (np. zmiana przepisów, zmiana technologiczna lub oferty).
1.2. O zmianach Użytkownicy zostaną poinformowani min. 14 dni przed wejściem w życie – e-mailem lub komunikatem na stronie www.
1.3. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć umowę w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia. Brak wypowiedzenia oznacza akceptację zmian.
1.4. W przypadku wypowiedzenia umowy z uwagi na zmianę Regulaminu przed końcem zakupionego okresu subskrypcji, Użytkownikowi zostaną zwrócone środki propocjonalnie według standardowego cennika.

Okres przejściowy
2.1. W przypadku Użytkowników, którzy opłacili z góry dłuższy okres (np. 3 lub 12 miesięcy), zmiany warunków w zakresie ceny nie wpływają na już opłacony okres.

XII. Postanowienia końcowe

Prawo właściwe i sąd
1.1. Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
1.2. W sporach z konsumentami obowiązują przepisy o właściwości sądu konsumenckiego. W sporach z B2B sądem właściwym jest sąd miejscowo właściwy dla siedziby Usługodawcy, o ile przepisy bezwzględnie obowiązujące nie stanowią inaczej.

Klauzula rozdzielności
2.1. Nieważność któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych zapisów.

Zakończenie świadczenia
3.1. Usługodawca może zakończyć działalność i świadczenie Newslettera, informując o tym Użytkowników z 14-dniowym wyprzedzeniem. Użytkownikom płatnym przysługuje wtedy proporcjonalny zwrot za niewykorzystany okres.

Kontakt
4.1. Wszelkie pytania i korespondencję należy kierować na adres e-mail: kontakt@businessupdate.pl

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 lutego 2025.
Wszyscy dotychczasowi Subskrybenci, którzy nie dokonają płatnej subskrypcji, będą otrzymywać wersję bezpłatną (zgodnie z pkt II.1) do czasu ewentualnej rezygnacji lub zaprzestania wysyłki przez Usługodawcę.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

(dalej: „Polityka”)
Data publikacji: 1 lutego 2025 / Data wejścia w życie: 15 lutego 2025

1. Administrator Danych

1.1. Administratorem Twoich danych osobowych jest:
Marcin Prokopiuk Advisory, z siedzibą w Warszawie (01-756), ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211,
NIP 6891224370, REGON 181119410
(dalej: „Administrator” lub „Wydawca”).

1.2. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest poprzez:

·       e-mail: ADO@businessupdate.pl,

·       adres pocztowy: jak wyżej (z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”).

2. Zakres i cele przetwarzania danych

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników („Subskrybentów”) w następujących celach:

1.     Realizacja usługi newslettera (darmowego lub płatnego)

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) – jeżeli Subskrybent zawiera z Administratorem umowę subskrypcji (w tym płatną),

o   oraz/lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes) – jeżeli mowa o bezpłatnym newsletterze, a Subskrybent dobrowolnie zapisuje się w celach informacyjnych i Administrator realizuje swój interes polegający na promowaniu serwisu i usług.

o   W tym celu przetwarzane mogą być: adres e-mail Subskrybenta, ewentualnie imię i nazwisko (jeżeli Subskrybent B2C poda je do faktury), nazwa firmy i NIP (dla B2B), data płatności i okres subskrypcji.

2.     Realizacja płatności

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy) oraz przepisy podatkowe (art. 6 ust. 1 lit. c RODO, jeżeli Administrator jest zobowiązany do rozliczenia VAT i wystawienia faktur).

o   Dane przetwarzane: informacje konieczne do dokonania płatności (np. imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres e-mail) – obsługę płatności zapewnia Stripe, który może przetwarzać dane płatnicze (nr karty) jako niezależny podmiot przetwarzający (więcej w pkt 5).

3.     Obsługa reklamacji i zwrotów

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (obsługa zgłoszeń związanych z umową) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora polegający na potwierdzeniu rozpatrzenia reklamacji lub obronie przed ewentualnymi roszczeniami).

4.     Analiza i statystyki korzystania z newslettera

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora w sprawdzeniu, czy Subskrybenci otwierają newsletter, które linki klikają, w celu poprawy jakości i skuteczności treści).

o   W tym celu w e-mailach może być używany pixel tracking, a w linkach – unikalne identyfikatory do pomiaru kliknięć. Subskrybent może się sprzeciwić temu w dowolnym momencie (patrz pkt 8).

5.     Działania marketingowe

o   Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes w promowaniu własnych produktów/ usług) lub art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda) – w sytuacjach, gdy przepisy wymagają takiej zgody (np. wysyłka marketingu podmiotów trzecich).

o   Dotyczy to m.in. przesyłania informacji o nowych funkcjach, usługach, ofertach i zniżkach.

3. Rodzaj danych przetwarzanych

Adres e-mail – podstawowy, niezbędny do subskrypcji newslettera.

Dane do faktury (B2B i B2C, jeśli zamawiają fakturę): imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres, NIP (firma), kraj.

Adres e-mail do płatności (jeśli różni się od adresu do otrzymywania newslettera).

Dane dot. płatności (nr transakcji, data, kwota) – w systemie Administratora lub w Stripe (przelewy, karta, BLIK).

Informacje techniczne (dot. pomiaru otwarć i kliknięć w newsletterze, data i godzina otwarcia, adres IP tylko w celach bezpieczeństwa).

4. Okres przechowywania danych

1.     Subskrypcja newslettera

o   Dane są przechowywane tak długo, jak trwa subskrypcja (bezpłatna lub płatna). Po jej zakończeniu (wypowiedzeniu) dane mogą być przechowywane jeszcze do 6 miesięcy na wypadek ewentualnych roszczeń lub pytań.

2.     Dane płatnicze

o   Informacje związane z płatnościami i fakturami przechowywane są przez okres wymagany przepisami podatkowymi (np. 5 lat od końca roku podatkowego).

3.     Pliki cookies / statystyki maili

o   Dane o otwarciach i kliknięciach gromadzone są przez okres niezbędny do analizy i statystyk (do 12 miesięcy), chyba że Subskrybent zgłosi sprzeciw.

5. Odbiorcy danych

1.     Operator płatności (Stripe)

o   Administrator korzysta z bramki płatniczej Stripe, która może przetwarzać dane osobowe w celu obsługi płatności (m.in. dane karty, e-mail, kwota).

o   Stripe może przekazywać dane do serwerów w USA. W tym celu stosuje mechanizmy zgodne z RODO (standardowe klauzule umowne). Szczegóły dostępne w Polityce Prywatności Stripe.

2.     Dostawca e-mail marketingu (MailerLite / cyber_folks)

o   Administrator przesyła newsletter za pośrednictwem serwisu MailerLite (część grupy cyber_folks), który ma serwery w UE.

o   MailerLite działa jako podmiot przetwarzający w imieniu Administratora; w związku z tym dane Subskrybentów (adres e-mail, statystyki otwarć) mogą być przechowywane na serwerach MailerLite.

3.     Podmioty świadczące usługi IT (hosting, serwery, systemy backupu)

o   Dane mogą być udostępniane firmom technologicznym, które obsługują infrastrukturę Administratora.

o   Każda taka współpraca odbywa się na podstawie umowy powierzenia danych.

4.     Organy publiczne

o   Jeżeli przepisy prawa tego wymagają, Administrator może przekazać dane właściwym organom (np. skarbowym, sądom, policji), zawsze na podstawie odpowiedniego upoważnienia.

6. Przekazywanie danych poza EOG

1.     Przekazywanie do USA / krajów spoza EOG może mieć miejsce w przypadku korzystania z usług Stripe bądź w razie awaryjnego backupu danych w chmurze.

2.     Administrator zapewnia, że stosuje prawnie wymagane mechanizmy (np. standardowe klauzule umowne UE), aby takie transfery odbywały się zgodnie z RODO.

7. Pliki cookies (dotyczy strony www)

1.     Podstawowe informacje o plikach cookies

o   Administrator może korzystać z plików cookies w celach statystycznych i marketingowych. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe zapisywane w Twoim urządzeniu, pozwalające rozpoznać Twoją przeglądarkę i pamiętać wybrane informacje (np. preferencje językowe, ustawienia wyświetlania).

o   Użytkownik ma możliwość zarządzania preferencjami dot. cookies (w tym ich blokowania) w ustawieniach przeglądarki.

2.     Narzędzia analityczne i marketingowe

o   Google Analytics: służy do analizy ruchu na stronie, pozwala nam poznać ogólne statystyki odwiedzin i zachowania użytkowników. Dane mogą być przekazywane do serwerów Google w USA (stosowane są standardowe klauzule umowne). Możesz zrezygnować z GA, instalując dodatek do przeglądarki.

o   Google Ads (konwersje): pozwala mierzyć skuteczność kampanii reklamowych i sprawdzać, czy użytkownik podjął określoną akcję (np. zapis na newsletter).

o   Meta Pixel (Facebook/Instagram): umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych reklam w sieci Facebook i mierzenie konwersji (np. czy użytkownik kupił produkt po kliknięciu w reklamę).

o   LinkedIn Insight Tag: służy do analizy i targetowania reklam na platformie LinkedIn, w tym retargetingu.

o   Wirtualna Polska Ads (WP Ads): umożliwia pomiar skuteczności kampanii i remarketing w sieci Wirtualna Polska. Dane mogą być przekazywane do WP w celu analizy. Szczegóły: polityka Wirtualnej Polski

o   Uruchomienie plików cookies, które nie są niezbędne (np. analityczne, marketingowe), wymaga Twojej zgodywyrażonej np. poprzez baner cookie lub ustawienia przeglądarki.

3.     Kategorie cookies (opcjonalne)

o   Niezbędne (konieczne): umożliwiają podstawowe funkcjonowanie serwisu (np. utrzymanie sesji).

o   Analityczne: służą do monitorowania ruchu (np. Google Analytics).

o   Marketingowe: wykorzystywane przez Google Ads, Meta Pixel, LinkedIn Insight, WP Ads, by dopasować reklamy i mierzyć konwersje.

4.     Czas przechowywania cookies

o   Cookies sesyjne działają do zamknięcia przeglądarki.

o   Cookies stałe (np. marketingowe) mogą być przechowywane przez okres 30–90 dni (w zależności od ustawień dostawców) lub do momentu usunięcia przez użytkownika.

5.     Zarządzanie cookies

o   Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki (blokowanie, usuwanie cookies). Może to jednak uniemożliwić pełne korzystanie z funkcjonalności strony lub spersonalizowanych reklam.

o   Szczegółowe instrukcje:

§  Chrome,

§  Safari,

§  Firefox,

§  Edge

§  Internet Explorer (jeśli wciąż używany).

8. Prawa osób, których dane dotyczą

Każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do:

1.     Dostępu do danych – uzyskania informacji o tym, jakie dane o niej są przetwarzane.

2.     Sprostowania (poprawiania) danych – jeżeli są nieaktualne lub nieprawidłowe.

3.     Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – gdy nie istnieje podstawa do dalszego przetwarzania.

4.     Ograniczenia przetwarzania – np. gdy kwestionuje prawidłowość danych.

5.     Przenoszenia danych – w zakresie, w jakim dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy.

6.     Sprzeciwu – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu (w tym profilowanie, pomiar otwarć i kliknięć).

7.     Wycofania zgody – w każdym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej).

Aby skorzystać ze swoich praw, należy skontaktować się z Administratorem (e-mail: ADO@businessupdate.pl). Administrator udzieli odpowiedzi w terminie maksymalnie 30 dni (z możliwością przedłużenia o kolejne 2 miesiące w szczególnie skomplikowanych przypadkach).

9. Dobrowolność podania danych

1.     Podanie adresu e-mail jest warunkiem niezbędnym do realizacji subskrypcji Newslettera.

2.     Podanie danych fakturowych (NIP, nazwa firmy) jest obowiązkowe w przypadku żądania faktury (B2B).

3.     Brak podania tych danych uniemożliwia Administratorowi zawarcie i wykonanie umowy (np. wystawienia faktury VAT).

10. Bezpieczeństwo danych

1.     Administrator stosuje adekwatne środki techniczne i organizacyjne (m.in. szyfrowanie połączeń, zabezpieczenia serwerów, kontrolę dostępu), aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem, utratą czy zniszczeniem.

2.     Administrator na bieżąco aktualizuje i dostosowuje środki ochrony danych do pojawiających się zagrożeń.

11. Zmiany Polityki

1.     Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce – np. z powodu zmian prawnych, rozbudowy oferty czy stosowanych rozwiązań technicznych.

2.     O planowanych zmianach Polityki Administrator poinformuje z odpowiednim wyprzedzeniem (np. 14 dni), zamieszczając komunikat na stronie i/lub wysyłając wiadomość e-mail do Użytkowników, jeżeli zmiana jest istotna.

3.     Dalsze korzystanie z usług po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej Polityki.

12. Informacje końcowe

1.     W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką mają zastosowanie odpowiednie przepisy RODO oraz inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

2.     Każda osoba ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) w razie uznania, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy RODO.

Kontakt w sprawach prywatności i danych osobowych

Marcin Prokopiuk Advisory
ul. Zygmunta Hübnera 2 m. 211
01-756 Warszawa
e-mail: ADO@businessupdate.pl